04 June 2008

Hur är det i vildmarken?



Att bo ute i skogen utan el och vatten är ungefär tvärtemot vad jag trodde det skulle vara. Jag trodde jag skulle bli knäpp. Men istället blev jag lycklig. Det var länge sedan jag kände mig så inspirerad och livglad som nu. Och detta är bara efter fyra dagar där ute. Men det att komma hem, trippa ner till sjön, tvätta håret i friskt kallt vatten och därefter svalka sina trötta servitrisfötter  runt på vattenytan är bara mmmm. Sedan ligger man och vilar i solen i några timmar tills de andra två trollen kommer hem och så sätter man sig på verandan och dricker varm choklad tills solen har glömt sig bakom bergen. 
 Nu hoppas jag nästan på att vi inte hittar någon annan stans att bo för resten av sommaren. För det är bara digg digg, superdigg där ute.

6 comments:

  1. Skulle gjerne vært der med dere. Mast på Mikkel, mobba PatMan og vært drikksekk mot deg.
    Hils Mikkel og PatMan.

    ReplyDelete
  2. Kritik på understa fotografiet:

    Fint grupp portätt. Men varför har personerna en gloria kring sig? En medveten effekt, slarv i Photoshop eller naturens fenomen som givit effekten?

    ReplyDelete
  3. Det ser forbanna fint ut. Det er godt du er glad. Jeg er svett og glad. Håper du skriver bok.

    ReplyDelete
  4. Tack før kommentarer,

    Bilderna ær slarvigt redigerade på en pub, ja.. fast glorian ær inte från photoshop ... sjøn hade bara vældigt olika speglingar... tror det var sån i vart fall... før jag satt och såg lite fundersamt på det.

    ReplyDelete
  5. Knut, jag ska skrive bok... jag tenker på det... tenker litt før mye. Vanskeligt å begynne :(

    ReplyDelete
  6. Det ser så herlig chill ut. skulle ønske jeg var der. miss u all -m

    ReplyDelete