28 May 2008

Det startade en onsdags gryning


Det är en sådan där alldeles meningslös, värdelös och grå onsdags kväll (gryning) i Kabelvåg. Runt om i världen sker massa olika saker. Vissa dör. Vissa föds. Somliga böjer sig ner i allt för tajta byxor och spräcker bakfodret. Någon släpper en högljudd fis i en folkpackad hiss. Rätt många är förmodligen och hånglar med varandra. Tar på varandra och sånt. Ja, ni vet. Mysigt. Kanske.

 Jag, däremot, sitter och äter gröt. Ensam. I en lägenhet som inte tillhör mig. Och vad gör man då, när man är ensam och äter gröt? Man skapar en blogg. En alldeles egen blogg. En där jag kan skriva så många inlägg jag vill och lägga upp hur många självporträtt jag vill utan att skämmas. Jag säger hejdå till folkhögskolan och gästbloggning på pinsamtystnad och hej till mig själv.
 Hej Ulrika.
 Nej, nej - kalla mig Uli.

 Uli....cam (?) 

3 comments:

  1. Men flickan, hvorfor smiler du ikke på bannern? Jeg må si at jeg hvertfall er spent på hva du kommer opp med. Heia!

    ReplyDelete
  2. this iz nice, you iz nice. ze blog iz nice. jag gläder mig, och vet du vad, säg ingenting, men snart är simoneliasson.com uppe ;)

    ReplyDelete
  3. jaha ja...det var ju varsta tristessen du skrivit som forsta inlagg pa din blogg..lite mer positivt vill vi ha va..tror det ar dags for dig att fa en dos av italien for att se solen igen!
    puss systran din

    ReplyDelete